Friday 29 March 2013

akhirnya aku begelar ibu~~


arini aku da 38ari berpantang..
ya allah byk btoi dugaan drNya yg perlu ku tempuh sepnjang berpantang ni..


Rentetan ari2 melahirkan anugerah allah buat aku dan suami..

18hb Feb~
 aku admit di HTAA...BP tggi..protein da tggi dlm urine..doktor cek jln..jln xbkk..adehhh..1st time kne cek jln..sakit der..huhuhuhuhu..habib baru je smpai site kat nilai..alahai aty..sabar laaa..



19hb Feb~
8.00pg doktor cek jln..2nd time jln d cek..still xbkk..dktor dcide kne induce..masuk ubt ikut bawah..utk pakse ase sakit...utk pkse bkk jalan..huwaaa..sakit hanye allah yg taw time kene jolok ubt tu...pas msuk ubt..kne rest xley gerak sejam..huhuhuhu..tdoo je laa..aku masih xase sakit pape pn lg..ohhh..ank ibu..xnk kuar lg erk..xpelaaa..berenang la lam tummy ibu puas2 yer...




2.40ptg..doktor cek jln lg..jln still xbkak..ank ibu xnk kuar lg doktor..lom puas dok lam dunia gelap lam perut ibu...ubt ke2 masuk utk pakse jln bkk..ya allah..kali ni sgt sakit..doktor siap mtx maaf lg..dia ckp nk tlg bkk jln..dia jolok kuat..aduhhhh

lepas sejam masuk ubt ke2..ya allah..mmg sakait hnye allah yg taw..mmg da xlarat da nk bgon..perut memulas..ase sakit2 mkin kerap..pinggang da sakit..

8.40mlm..still ase sakit..perut da ngeras len mcm..doktor nk cek jln lg..ya allah..jln bru bkk 1cm..doktor ckp law jln xbkk jgak pg esk mmg kne operate..

10.00mlm..ya allah..hnye allah yg taw sakit nyer cm mne..sume ayat yg terlintas aku bace..dlm sakit2 aku gagah kn jua bjalan d koridor wad brulang2 kali..utk ilang kn sakit..tp sakit mkin btambah..baring kat katil..sakit mkin menjadi2..berpeluh2..da xtaw da nk pk ape..sakit terlapaw..baby da ngeras semcm..xdpt diungkap ngn kate2..pinggang da mengembang terlampaw sakit..

11.30mlm..aku p tandas..pd panties de darah n lendir da..aku ngadu kat doktor n sister..dia ckp biase laaa sakit..ank 1st kn..darah tu biase laaa.pakai je pad..ya allah tu ke jawapan utk soalan aku..nape de darah????suh pakai pad je..yg tu sume org taw laaa..ingt aku bodohh sgt ke...

20 Feb~

12.oomlm..aku da terlampaw sakit..de nurse lalu d katil aku..dia tnyer..awk teran da ke..aku ckp la x..sy sakit sgt da ni...xlame lepas tu dia pagill masuk bilik rawatan..utk cek jln..cek jln baru bkk 2 cm..ya allah..beratnyer dugaan ni..aku ase cm nk mati je da ni...bile doktor tgk aku da len mcm..dia ckp dia ley bagi pain killer..tp kne cek jntung bby dulu..

12.15mlm..jntung bby da xstabil bile cek..sister da gelabah taik ayam..de ke dia ckp kt doktor dia takot laa..takot jd pape kt aku n baby..dr td aku ckp sakit sgt xnk caye..ingt aku anak manje yg suke ngdu2 ke..ya allah selamatkn la ank ku..sakit ya allah..aku keseorangan menanggung sume ni..xde suami..xde fmly..urmmm..tabahkan laa hati ku ya allah..trus doktor panggil pakai pakar datang..cek jln kat katil aku jgak..xsempat p bilik rawatan daaa..bby da nk lemas..da berak.da..ya allah..selamatkn laa aku dan bby..preparation utk bedah terus d buat..aku redha da ya allah..andai ini saje care utk selamatkn anak ku..sume borang aku sign sendiri..aku setuju utk di bedah..suami hanye di beritahu dan persetujuan diberi melalui telepon saje..aku di sorong ke dewan bedah segera..ya allah..hnye Dia yg taw perasaan aku time tu..sperti nyawa d hujung tanduk..andai aku mati..aku redha...tp berilaa peluang ank ku utk melihat dunia ni menemani ayahnye..

12.45mlm..aku dibedah..ya allah..aku lihat perut ku terburai..darah merah mengalir..nafas xteratur melihat sume itu..tp ku gagahkn jua..bedoa moge anak ku utk suami ku ini selamat..

1.26 pagi (20 feb) anak perempuan ibu selamat dikluarkan..tangisan ank ibu kedengaran kuat..alhamdulillah..syukur kepada mu ya allah..doktor bgtaw ank aku d beri oksigen sbb jantungnyer denyut laju..ya allah..selamatkn la ank ku...aku masih lali dlm memikirkn ank ku..xsampai berape tika..pakar kanak2 dtg bwa baby kepada ku..katenyer dia perlu bwak bby segera ke nicu..dia bg aku cium bby utk kali pertame..ya allah..syahdunyer..moge anak ku selamat...



2.45 pagi~~aku d bawa ke wad..ya allah..hatiku hnye teringat pada anak ku..moge dia selamat ya allah...xlame pas tu..habib sampai dr nilai..tiada kate2 yg dpt ku gmbarkn syukur bile melihat muke dia..aku da lahirkan zuriat adiah utk suami ku atas rase cinta ini..ya allah..alhamdulillah...



anak ibu & ayah

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.